Discussie over neerslagtekort in Limburg
Vanaf vrijdag 22 mei geldt in Limburg een verbod op het gebruik van water uit beken en sloten. Daarmee wil Waterschap Limburg acute schade in beken tegengaan en zorgen voor voldoende watervoorraad in de aanloop naar de zomer. Afgelopen weekend stelde de Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB) nog dat het neerslagtekort vooral op papier bestond.