Incident met chloordioxide bij PWN Andijk
Vrijdagmiddag 5 juni meldde drinkwaterbedrijf een bedrijfsincident op de locatie Andijk, waarbij gas was vrijgekomen. In eerste instantie meldde de veiligheidsregio dat het zou gaan om chloorgas (dichloor), maar later bleek het om chloordioxide te gaan. Dat wordt gebruikt bij de drinkwaterzuivering. De aanwezige medewerkers sloegen direct alarm en de hulpdiensten waren snel ter plaatse.