‘Gaswinning in Kaatsheuvel moet veiliger voor drinkwatergebied’
De provincie Noord-Brabant, waterschap Brabantse Delta en de gemeenten Loon op Zand en Waalwijk willen geen verlenging van de aardgaswinning van Vermilion in Kaatsheuvel onder de huidige voorwaarden. Ze eisen strengere beschermingsmaatregelen om de winning en kwaliteit van drinkwater in dat gebied te garanderen en willen een omgevingsfonds voor lokale duurzaamheidsprojecten, gefinancierd uit de gaswinning.