Duitsland trekt 30 miljard euro uit voor noodfonds na overstromingen
De Duitse Bondsregering en de deelstaten richten een noodfonds op voor de slachtoffers van de recente overstromingen. In totaal willen ze 30 miljard euro uittrekken. Hierover bereikten de partijen 11 augustus tijdens een videoconferentie overeenstemming. Ook komt er een waarschuwingssysteem voor mobiele telefoons, evenals nieuwe sirene-installaties. Daarnaast onderzoekt de regering of er een verplichte verzekering