Invoering Omgevingswet uitgesteld tot 1 juli 2022

De invoering van de Omgevingswet is uitgesteld tot 1 juli 2022. Dat meldde demissionair minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties 26 mei in een brief aan de Eerste en Tweede Kamer. Het uitstel is nodig om het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) werkend en stabiel te krijgen. De waterschappen zijn zo goed als klaar

Doorgaan met lezen

Helft wethouders wil uitstel/afstel Omgevingswet

De helft van de wethouders wil uitstel van de Omgevingswet (37%) of dat de Omgevingswet helemaal wordt afgeblazen (11%). Vooral bestuurders van kleinere gemeenten zijn kritisch. Naast het digitale stelsel (dso) en de financiƫn wordt de uitvoering lastig door corona. Dat blijkt uit onderzoek van Binnenlands Bestuur en de Wethoudersvereniging. Uit een artikel in Binnenlands

Doorgaan met lezen