Wetterskip Fryslân investeert in rwzi Franeker, sluit St.-Annaparochie
Wetterskip Fryslân gaat de rwzi in Franeker volledig vernieuwen en verduurzamen. De verouderde rwzi St.-Annaparochie (uit 1974) zal op termijn verdwijnen. Tussen St.-Annaparochie en Franeker wordt een nieuwe persleiding aangelegd. In november besluit het algemeen bestuur van het Friese waterschap over het uittrekken van 1 miljoen euro voor de voorbereiding, waarvoor eerder ook al 0,5