Commotie over geheim contract waterschap Vechtstromen

Waterschap Vechtstromen heeft via een dochterbedrijf met de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) een contract gesloten voor de levering van ultraschoon water. Bestuursleden van het waterschap willen dat contract inzien, maar de NAM wil dat voorkomen. Ultraschoon water wordt gebruikt voor de oliewinning en wordt geleverd door NieuWater BV, waarvan Vechtstromen voor 100 procent eigenaar is.

Doorgaan met lezen

Vechtstromen dringt aan op vergaande zuivering afvalwater NAM

Het bestuur van Waterschap Vechtstromen dringt er bij de staatssecretaris van Mijnbouw op aan om bij de herevaluatie ‘Waterinjectie Twente’ een alternatief voor de huidige waterinjectie mee te nemen. Vechtstromen wil dat het productiewater in Drenthe wordt gezuiverd met de best beschikbare zuiveringstechnieken, tot een zodanige kwaliteit dat het veilig kan worden hergebruikt of geloosd.

Doorgaan met lezen

NAM wil afvalwater Schoonebeek op locatie gaan verwerken

De NAM wil zo snel mogelijk overstappen op een gesloten stoominjectie proces op de oliewinlocatie Schoonebeek in Drenthe. Daarmee zou de afvalwaterinjectie in Twente overbodig worden. De vergunningsprocedure kan nog enkele jaren in beslag nemen, liet NAM-directeur Vroemen de gemeenteraad van Dinkelland op 11 januari weten. Nu ligt de afvalwaterinjectie stil vanwege piekconcentraties tolueen. De

Doorgaan met lezen

WMD verkoopt aandelen Nieuwater aan Vechtstromen

Drinkwaterbedrijf WMD draagt zijn aandelen in Nieuwater BV, eigenaar van de puurwaterfabriek in Nieuw-Amsterdam, over aan waterschap Vechtstromen. Binnenkort tekenen de bestuurders Leo Hendriks van WMD en Wim Stegeman van Vechtstromen het verkoopcontract. WMD zegt een honderd procent drinkwaterbedrijf te willen zijn en neemt daarom afscheid van niet-drinkwateractiviteiten. Het waterschap gaat zelfstandig door met Nieuwater.

Doorgaan met lezen