Wim Kuijken: Gebrek aan nationale regie in granuliet-dossier

Bij de kwaliteitsborging bij bodemintermediairs (kwalibo) is een gebrek aan nationale regie. De overheid is te ver af komen te staan van private zelfregulering. “Er is een ‘hoeder’ nodig van het nu ontheemde stelsel.” Dat concludeert Wim Kuijken in zijn rapportage ‘Kleine korrels, grote discussie’ naar de casus granuliet. Kuijken voerde onafhankelijk onderzoek uit op

Doorgaan met lezen

“Tijd voor een Regeringscommissaris infectieziekten”

Viroloog Goudsmit pleitte recent in Buitenhof voor een ‘nieuwe infrastructuur van de gezondheidszorg’, vergelijkbaar met het Deltaplan. Voormalig Deltacommissaris Wim Kuijken sloot zich bij het pleidooi aan. “Wat we nu nodig hebben is een nationale regie, bijvoorbeeld een Regeringscommissaris infectieziekten.” Wim Kuijken veerde volgens het FD op bij het pleidooi van Goudsmit. De oud-topambtenaar, nu

Doorgaan met lezen

Voormalig Deltacommissaris Wim Kuijken onderzoekt besluitvormingsproces granulietstorting

Minister Van Veldhoven is het oneens met sommige milieu-experts over de schadelijkheid van de granulietstortingen in zandwinplas Over de Maas bij Dreumel. Hoewel de auteurs van elf rapporten stellen dat de storting niet schadelijk is voor mens en milieu, laat de minister een onafhankelijke partij een second opinion uitvoeren op de rapporten om de zorgen

Doorgaan met lezen